Τρόποι
επικοινωνίας με
τους Ειδικούς μας
Διατροφή στην Εγκυμοσύνη

Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγετε

Υπάρχουν ορισμένες τροφές που πρέπει να αποφεύγονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης λόγω κάποιων ουσιών που περιέχουν ή εξαιτίας του τρόπου προετοιμασίας τους. Ίσως είναι δύσκολο να θυμάστε τι επιτρέπεται και τι συνιστάται να αποφεύγετε κατά την κύηση, οι πληροφορίες, όμως, και οι συμβουλές που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να επιλέξετε με ασφάλεια το επόμενο σνακ σας.

 

Τροφές και υγρά που πρέπει να αποφεύγετε

Η υγιεινή διατροφή όσο είστε έγκυος δεν εξαρτάται μόνο από τις τροφές που πρέπει να τρώτε, αλλά και από αυτές που καλό είναι να αποφεύγετε. Ορισμένες τροφές μπορεί να βλάψουν το μωρό σας ή εσάς, γι’ αυτό η ασφάλεια στη διατροφή οφείλει να είναι προτεραιότητά σας. Οι παρακάτω τροφές πρέπει οπωσδήποτε να είναι έξω από τη διατροφή της εγκύου:

  • Μισοψημένο ή ωμό αβγό ή τροφές που φτιάχνονται με αυτό (σπιτικές μους, μαγιονέζα, παγωτό). Για ασφάλεια καταναλώνετε μόνο σφιχτά αβγά.
  • Μισοψημένο ή πολύ άψητο κρέας και ψάρι. Σιγουρευτείτε ότι δεν υπάρχει καθόλου ροζ σάρκα.
  • Ωμό κρέας ή ψάρι σε πιάτα όπως το σούσι, το ταρτάρ και καπνιστός σολωμός ή στρείδια.
  • Μη παστεριωμένο γάλα, τυρί ή γιαούρτι.
  • Μαλακά τυριά όπως μπρι, καμαμπέρ, ρικότα ή μπλε τυριά.
  • Πατέ ή συκώτι καθώς μπορεί να περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Α η οποία είναι βλαβερή για το μωρό σας.
  • Κάποιες έτοιμες τροφές όπως πατατοσαλάτα ή σαλάτα του κηπουρού που μπορεί να περιέχουν υψηλά επίπεδα του μικροβίου λιστέρια.
  • Βεβαιωθείτε πως οι προμαγειρεμένες ή ξαναζεσταμένες τροφές έχουν ζεσταθεί πολύ καλά προτού τις καταναλώσετε.
  • Προσέχετε όταν τρώτε κρέας ψημένο σε υπαίθρια ψησταριά, καθώς μπορεί να έχει μείνει εκτεθειμένο για λίγο προτού σερβιριστεί.
  • Ξιφία και Τετράπτουρο. Τα ψάρια αυτά περιέχουν δυνητικά μη ασφαλή επίπεδα του φυσικού υδραργύρου, ο οποίος μπορεί να βλάψει το αναπτυσσόμενο νευρικό σύστημα του μωρού σας. Ο τόνος επίσης περιέχει υδράργυρο, γι’ αυτό περιορίστε τις ποσότητες που καταναλώνετε σε μια μέτρια κονσέρβα (140 γρ. στραγγισμένο βάρος ανά κονσέρβα) ή σε δύο φρέσκα φιλέτα (μέχρι 170 γρ. βάρος ανά ωμό φιλέτο) την εβδομάδα.
  • Αράπικα φιστίκια. Αποφύγετε να καταναλώνετε φιστίκια, ειδικά αν υπάρχει οικογενειακό ιστορικό αλλεργιών όπως άσθμα, έκζεμα ή ρινίτιδα.
  • Αλκοόλ. Η υπερβολική πρόσληψη αλκοόλ κατά τη διάρκεια της κύησης έχει σχετιστεί με πολλά προβλήματα στα έμβρυα. Ακόμη και η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού σας.

 

Θα πρέπει να τρώω για δύο στη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου;

Υπάρχει μια κοινή πεποίθηση πως οι γυναίκες πρέπει να τρώνε για δύο στη διάρκεια της κύησης. Να θυμάστε, όμως, πως το δεύτερο πρόσωπο είναι ένα μικροσκοπικό πλάσμα! Κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός και οι ανάγκες διαφοροποιούνται καθώς προχωρά η εγκυμοσύνη σας, δεν θα πρέπει όμως να τρώτε πολύ περισσότερο απ’ το συνηθισμένο σας μέχρι το τρίτο τρίμηνο, όπου μόνο 200 με 300 θερμίδες παραπάνω αρκούν ανάλογα με το σωματότυπό σας.

Πόσες επιπλέον θερμίδες χρειάζομαι;

Είναι λογικό εγκυμοσύνη και κιλά να πηγαίνουν μαζί, αφού μέσα σας μεγαλώνει ένα μωρό! Αν όμως είστε κοντά στο φυσιολογικό σας βάρος πριν μείνετε έγκυος και έχετε έναν υγιή μεταβολισμό θα πρέπει να πάρετε περίπου 10 με 13 κιλά.

Όσο για τις επιπλέον θερμίδες που χρειάζεστε, η ανάγκη αυτή υπάρχει πραγματικά μόνο στον 7ο, 8ο και 9ο μήνα εγκυμοσύνης. 200 με 300 επιπλέον θερμίδες τη μέρα θα έπρεπε να είναι αρκετές για μια γυναίκα με φυσιολογικό βάρος πριν την εγκυμοσύνη. Τα διπλά γεύματα δεν έχουν καμία θέση στη διατροφή σας! Μόλις δύο φέτες ψωμί ολικής άλεσης με βούτυρο αρκούν για να σας δώσουν αυτές τις επιπλέον θερμίδες.