Τρόποι
επικοινωνίας με
τους Ειδικούς μας
Διατροφή στην Εγκυμοσύνη

Σωστή διατροφή κατά την εγκυμοσύνη

Η υγιεινή διατροφή είναι πραγματικά σημαντική στη διάρκεια της εγκυμοσύνης αφού ότι τρώτε επηρεάζει τόσο εσάς όσο και το αναπτυσσόμενο μωρό σας. Ακόμη κι αν δεν τρώγατε ιδιαίτερα υγιεινά πριν μείνετε έγκυος, δεν είναι αργά να υιοθετήσετε μια πιο σωστή και ισορροπημένη διατροφή κάνοντας μερικές θετικές αλλαγές στις διατροφικές σας συνήθειες. Παρακάτω θα βρείτε τις προτάσεις μας για υγιεινή διατροφή.

Τι είδους τροφές θα πρέπει να καταναλώνω;

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης το έμβρυο παίρνει από εσάς όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να αναπτυχθεί. Έτσι, για να διασφαλίσετε πως τόσο εσείς όσο και το μωρό σας παραμένετε υγιείς και δυνατοί κατά τη διάρκεια αυτής της συναρπαστικής περιόδου, είναι σημαντικό να ακολουθείτε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Τα σημαντικότερα «μυστικά» μιας υγιεινής διατροφής στην εγκυμοσύνη:

  • Επιλέγετε ποικιλία τροφών από κάθε διατροφική ομάδα για να είστε σίγουρη πως τρώτε ισορροπημένα.
  • Αν ανησυχείτε επειδή δεν τρώτε τροφές μιας συγκεκριμένης ομάδας τροφίμων συζητήστε το με το γυναικολόγο σας μήπως χρειάζεστε συμπλήρωμα διατροφής.
  • Καταναλώνετε τρία κανονικά γεύματα και δύο με τρία ελαφριά υγιεινά σνακ στη διάρκεια της ημέρας.
  • Περιλαμβάνετε στα γεύματά σας άφθονες ποσότητες από φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και όσπρια για να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών.
  • Πίνετε τακτικά νερό, τουλάχιστον οχτώ ποτήρια τη μέρα.
  • Συμπεριλάβετε κι άλλα υγρά στη διατροφή σας, όπως ημιαποβουτυρωμένο γάλα, φρέσκους χυμούς φρούτων και σούπες.
  • Τρώτε μία μερίδα λιπαρού ψαριού και μία μερίδα λευκού ψαριού την εβδομάδα (όμως αποφεύγετε τον ξιφία και τον τετράπτουρο αλλά και τα κονσερβοποιημένα προϊόντα).
  • Χρησιμοποιείτε ελαιόλαδο στη μαγειρική σας, αλλά με μέτρο.
  • Μειώστε την πρόσληψη επεξεργασμένων και έτοιμων συντηρημένων τροφών καθώς συνήθως περιέχουν υψηλά επίπεδα αλατιού.
  • Μειώστε την πρόσληψη καφεΐνης πίνοντας μέχρι δύο φλιτζάνια καφέ τη μέρα.
  • Μειώστε την κατανάλωση γλυκών, τηγανητών, κέικ, μπισκότων, λιπαρών και ζάχαρης. Όλα αυτά σας δίνουν επιπλέον θερμίδες χωρίς να σας προσφέρουν τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε εσείς και το μωρό σας. Προσπαθήστε να μην υποκύπτετε συχνά στους πειρασμούς, γιατί μετά τον τοκετό θα είναι δυσκολότερο να επανέλθετε στο φυσιολογικό σας βάρος.