Τρόποι
επικοινωνίας με
τους Ειδικούς μας
15_1b

Μελαγχολία και προγεννητική κατάθλιψη

Τα έντονα συναισθήματα και οι αυξημένες ορμόνες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να σας κάνουν κυκλοθυμική. Είναι φυσικό να έχετε ανησυχίες ή να νιώθετε τρομαγμένη.

 

Μελαγχολία της εγκυμοσύνης και εναλλαγές της διάθεσης

Με όλες τις επιπλέον ορμόνες σας αυτή τη στιγμή, είναι αρκετά συνηθισμένο να έχετε διακυμάνσεις στη διάθεσή σας. Το σώμα σας δουλεύει σκληρά για να φροντίσει ένα αναπτυσσόμενο μωρό και έχετε τόσα πολλά να σκεφτείτε, που μερικές φορές μελαγχολείτε, δακρύζετε ή πιάνετε τον εαυτό σας να θέλει να ξεσπάσει.

Αν νιώθετε “πεσμένη”, φροντίστε τον εαυτό σας

Χωρίς κανέναν έλεγχο στην ξέφρενη πορεία των ορμονών και έχοντας όλους γύρω σας να σας ρωτούν για την εγκυμοσύνη σας, οι μικροπαρατηρήσεις μπορεί ν’ αρχίζουν να σας κουράζουν και να είστε ευσυγκίνητη.

Πολλές μέλλουσες μητέρες συχνά νιώθουν ενοχές που αισθάνονται “πεσμένες” στην εγκυμοσύνη τους, επειδή πιστεύουν πως θα έπρεπε να λάμπουν από ευτυχία και να δείχνουν ενθουσιασμένες. Αν, όμως, νιώθετε κάπως μελαγχολική, δεν είστε η μόνη. Οι διακυμάνσεις της διάθεσης είναι συνηθισμένες στην εγκυμοσύνη και μπορούν να συμβούν ακόμη και στους πιο θετικούς ανθρώπους.

Προσπαθήστε να μην επιτρέψετε στα συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα να σας καταβάλουν. Αντίθετα, όποτε έχετε κακή διάθεση κάνετε κάτι που θα σας βοηθήσει να νιώσετε καλύτερα. Μπορείτε να πάτε στο κομμωτήριο, στον κινηματογράφο ή απλά να χαλαρώσετε μ’ ένα χλιαρό μπάνιο. Κάνετε πάντως κάτι που θα το απολαύσετε και θα σας βοηθήσει να νιώσετε ξανά ο εαυτός σας.

Μοιραστείτε τα συναισθήματά σας

Κάθε εγκυμοσύνη συνοδεύεται από ένα ποσοστό άγχους. Εξάλλου, είναι πολλά αυτά που πρέπει να σκεφτείτε: πώς θα επηρεάσει το νέο μωρό τη σχέση σας, την κοινωνική σας ζωή ή ακόμη και την υγεία σας. Η συζήτηση όσων σας απασχολούν με το σύντροφο, την οικογένεια και τους φίλους σας θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίζετε πιο εύκολα τις αλλαγές της διάθεσής σας. Αλλά και οι δικοί σας άνθρωποι θα νιώθουν καλύτερα αφού θα γνωρίζουν τα συναισθήματά σας.

Μην ξεχνάτε πως ο σύντροφός σας βρίσκεται στο πλευρό σας και σας ακούει για να σας προσφέρει την υποστήριξή του. Η επικοινωνία αυτή θα δυναμώσει πραγματικά τη σχέση σας. Μοιραστείτε λοιπόν με τους δικούς σας ανθρώπους αυτά που νιώθετε προκειμένου να βελτιώσετε τη διάθεσή σας.

Προγεννητική κατάθλιψη

Αν δεν βρίσκετε τρόπο να αποβάλλετε την αρνητική σας διάθεση, ίσως υποφέρετε από πιο σοβαρή μελαγχολία, η οποία είναι γνωστή ως προγεννητική κατάθλιψη.

Αν νιώθετε πως η κατάσταση που ζείτε σας καταβάλει και αναρωτιέστε αν είναι φυσιολογικό να νιώθετε έτσι, ίσως είναι καλή ιδέα να συζητήσετε με το γυναικολόγο σας. Το σημαντικό είναι να θυμάστε πως η προγεννητική κατάθλιψη είναι απλά κάτι παροδικό και πως υπάρχουν άνθρωποι γύρω σας που θα σας βοηθήσουν να την ξεπεράσετε.