Τρόποι
επικοινωνίας με
τους Ειδικούς μας
ygeia_990x295

Εγκυμοσύνη και αίσθημα καύσου-καούρες

Όλοι γνωρίζουμε πως η εγκυμοσύνη είναι μια περίοδος χαράς. Μπορεί όμως να έχει και τις λιγότερο ευχάριστες πλευρές της! Αυτές περιλαμβάνουν την όξινη δυσπεψία, γνωστή και ως καούρα, η οποία προκαλείται από ένα συνδυασμό σωματικών και ορμονικών αλλαγών. Υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να ανακουφίσετε με ασφάλεια τα συμπτώματα της καούρας.

 

Γιατί έχετε καούρες

Ως μέλλουσα μητέρα, το σώμα σας αντιδρά έξυπνα και παράγει επιπλέον προγεστερόνη η οποία χαλαρώνει τους μύες σας και επιτρέπει στο μωρό σας να μεγαλώσει. Δυστυχώς αυτό σημαίνει πως χαλαρώνει και η βαλβίδα στην είσοδο του στομάχου σας, επιτρέποντας σε μια ποσότητα απ’ τα στομαχικά οξέα να επιστρέφουν προς τα πάνω. Καθώς όσο είστε έγκυος όλα είναι πιο χαλαρά από το συνηθισμένο, γίνεται δυσκολότερο και για την τροφή να κινηθεί στο πεπτικό σας σύστημα. Επιπλέον, όπως μεγαλώνει η μήτρα σας, αυξάνεται η πίεση στο στομάχι σας, γεγονός που δεν βοηθάει την κατάσταση.

Παρότι δεν θα βρείτε ιδιαίτερα διασκεδαστικές τις καούρες της εγκυμοσύνης, τα καλά νέα είναι πως στην πραγματικότητα βοηθούν το μωρό σας. Καθώς οι θρεπτικές ουσίες των τροφών χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να περάσουν στον οργανισμό, υπάρχει και περισσότερος χρόνος για να απορροφήσει το μωρό σας τα ευεργετικά τους στοιχεία.

Ανακούφιση από τις καούρες

 

      Υπάρχουν μερικοί πολύ απλοί τρόποι για να ανακουφιστείτε από τις καούρες κατά τη διάρκεια της

κύησης:

  • Αποφεύγετε τα πικάντικα, λιπαρά ή πολύ πλούσια γεύματα.
  • Δεν συνιστάται η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας καφεΐνης στην εγκυμοσύνη γιατί μπορεί να σας προκαλέσει καούρες. Είναι προτιμότερο να αποφεύγετε ροφήματα όπως ο καφές αυτή την περίοδο.
  • Καταργήστε τους χυμούς από όξινα φρούτα, εξασφαλίστε όμως την πρόσληψη φυτικών ινών από άλλες πηγές. Το ψωμί ολικής άλεσης, το καστανό ρύζι, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα φρούτα και τα λαχανικά είναι όλα τους καλές πηγές φυτικών ινών.
  • Ξεχάστε, ή τουλάχιστον μειώστε, τη σοκολάτα.
  • Τρώτε συχνά γεύματα σε μικρές ποσότητες και κατά προτίμηση όχι κοντά στην ώρα του ύπνου.
  • Πίνετε δύο ποτήρια νερό πριν το γεύμα για να βοηθήσετε τη διαδικασία της πέψης.
  • Μασάτε τσίχλα μετά το φαγητό για να αυξηθεί η παραγωγή σάλιου, το οποίο συμβάλει στο να γίνουν πιο ουδέτερα τα στομαχικά οξέα.
  • Ένα ποτήρι γάλα πριν τον ύπνο μπορεί να βοηθήσει.
  • Δοκιμάστε το ωμό φρέσκο σκόρδο.
  • Όσο είστε έγκυος τοποθετήστε μερικά ακόμα μαξιλάρια στο κρεβάτι για να σας βοηθάνε να κρατάτε τον κορμό σας ανασηκωμένο.