Τρόποι
επικοινωνίας με
τους Ειδικούς μας
ygeia_990x295

Πόνοι στην πλάτη και τη μέση κατά την εγκυμοσύνη

Είναι αρκετά συνηθισμένο να νιώθετε κάποιους πόνους στην πλάτη και τη μέση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αφού κουβαλάτε ένα βάρος. Υπάρχουν όμως πολλά που μπορείτε να κάνετε για να τους προλάβετε και να τους αντιμετωπίσετε, όπως αλλαγή στη στάση του σώματός σας, αλλαγή στη στάση του ύπνου ή μασάζ. Αν, ωστόσο, πονάτε πραγματικά, συζητήστε το με το γυναικολόγο σας.

Αιτίες για τους πόνους στην πλάτη κατά την εγκυμοσύνη

Πολλές γυναίκες βιώνουν κάποια μορφή πόνων στην πλάτη τους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, ειδικά στο τρίτο τρίμηνο. Συνήθως, οφείλονται στο βάρος της κοιλιάς σας που σπρώχνει προς τα μπροστά τους μύες της μέσης. Επίσης, καθώς το σώμα σας προετοιμάζεται για τον τοκετό, οι σύνδεσμοί σας μαλακώνουν περισσότερο από ότι συνήθως. Αυτό μπορεί να σας προκαλέσει πόνους στη λεκάνη, τους οποίους ενδέχεται να νιώθετε και στο κάτω μέρος της σπονδυλικής σας στήλης.

Πρόληψη για τους πόνους στην πλάτη κατά την εγκυμοσύνη

Φροντίστε κατάλληλα το σώμα σας για να ανακουφιστείτε από τους πόνους στην πλάτη:

  • Στάση: η στάση του σώματός σας είναι πραγματικά σημαντική και μπορεί να σας βοηθήσει. Όταν είστε όρθια, φανταστείτε πως υπάρχει ένας σπάγκος δεμένος στην κορυφή του κεφαλιού σας ο οποίος σας τραβάει προς τα πάνω. Προσπαθήστε να κρατάτε σφιχτό το στομάχι και τα οπίσθιά σας.
  • Κάθισμα: η στάση του σώματος είναι σημαντική και όταν κάθεστε, αλλά και όταν είστε ξαπλωμένη. Όταν κάθεστε προσπαθήστε να μη βουλιάζετε. Θα σας βοηθήσει αν βάλετε ένα μαξιλάρι να υποστηρίζει τη μέση σας.
  • Ύπνος: τη νύχτα ξαπλώστε βάζοντας ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά σας για να διατηρείτε τη σωστή στάση. Επίσης, να χρησιμοποιείτε τα χέρια σας για να σηκώνεστε και να υποστηρίζετε την κοιλιά σας ή τοποθετήστε κάτω από αυτό ένα μαξιλάρι εφόσον κοιμάστε στο πλάι. Η συνήθεια αυτή θα απαλλάξει την πλάτη σας από την πολλή πίεση και θα βοηθήσει να αποφευχθούν οι πόνοι.
  • Παπούτσια: τα άνετα παπούτσια παίζουν κι αυτά σημαντικό ρόλο. Μερικές γυναίκες προτιμούν τα ίσια παπούτσια ενώ άλλες νιώθουν καλύτερα με λίγο τακούνι. Επιλέξτε αυτά που σας βολεύουν περισσότερο.
  • Διατηρήστε τη φόρμα σας: η άσκηση συμβάλλει στη μείωση των πόνων της πλάτης που σχετίζονται με την εγκυμοσύνη. Αναζητήστε στην περιοχή σας τμήματα προγεννητικήςγυμναστικής, όπως γυμναστική στο νερό και γιόγκα για εγκύους. Θα σας βοηθήσει επίσης να εντάξετε στις δραστηριότητές σας το ήπιο κολύμπι και το βάδισμα.
  • Αποφύγετε να σηκώνετε βαριά αντικείμενα: μεταφέρετε ήδη ένα αναπτυσσόμενο μωρό και επομένως οποιοδήποτε επιπλέον φορτίο θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το σώμα σας. Αν πρέπει να σηκώσετε οπωσδήποτε κάτι, να θυμάστε πάντα να σκύβετε λυγίζοντας τα γόνατα και όχι τη μέση σας και να χρησιμοποιείτε τους μηρούς σας για να σηκωθείτε.

 

Αντιμετωπίζοντας τους πόνους στην πλάτη

 

  • Υποστηρίξτε την κοιλιά σας: μειώστε την ένταση στην πλάτη σας ξαπλώνοντας στο πλάι μ’ ένα μαξιλάρι σε σχήμα σφήνας κάτω απ’ την κοιλιά σας. Αν υποφέρετε πραγματικά, δοκιμάστε όσο είστε έγκυος να φοράτε μια ζώνη για την υποστήριξη της μέσης στη διάρκεια της ημέρας. Συζητήστε το με το γυναικολόγο σας.
  • Ανακούφιση με κρύο ή ζεστό: ένα ζεστό μπάνιο ή μια ζεστή θερμοφόρα μπορούν επίσης να απαλύνουν τον πόνο στην πλάτη, αν και κάποιες γυναίκες προτιμούν τη δροσερή ανακούφιση μιας παγοκύστης.
  • Μασάζ: ένα απαλό μασάζ μπορεί να κάνει θαύματα στους πονεμένους μύες, αλλά τα συνηθισμένα έλαια για μασάζ μπορεί να μην ενδείκνυνται για εγκύους, γι’ αυτό ρωτήστε πρώτα το γυναικολόγο σας.