Τρόποι
επικοινωνίας με
τους Ειδικούς μας
ugeia_990x295

Προβλήματα ύπνου στα νήπια

Είναι πολύ συνηθισμένο για ένα νήπιο να περνά μια φάση που δεν θα κοιμάται καλά και αυτό μπορεί να είναι εξαντλητικό και για τους δυο σας. Έχουμε συγκεντρώσει ορισμένες πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τους λόγους που μπορεί να δυσκολεύεται το νήπιό σας. Επιπλέον, σας προτείνουμε μερικές ιδέες για το πώς μπορείτε να βοηθήσετε.

 

Τα προβλήματα ύπνου είναι συνηθισμένα

Το νήπιό σας θα πρέπει να κοιμάται γύρω στις 10 ώρες κάθε βράδυ, και περίπου μία με μιάμιση ώρα το μεσημέρι. Αυτή είναι η ιδανική διάρκεια του ύπνου, όμως, ξέρετε ότι τα παιδιά δεν είναι προγραμματισμένα «ρομπότ» και κάθε ένα τους είναι μοναδικό. Πολλά νήπια έχουν προβλήματα με τον ύπνο τους. Περίπου 1 στα 5 νήπια δυσκολεύεται να κοιμηθεί ή ξυπνά συχνά τη νύχτα, ενώ πολλά ξυπνούν πολύ νωρίς το πρωί.

Τι μπορεί να προκαλεί τα προβλήματα ύπνου;

Δεν υπάρχουν κανόνες για τα αίτια δυσκολιών στον ύπνο, ωστόσο υπάρχουν κάποιες μικρές αλλαγές που μπορείτε να κάνετε ώστε να βοηθήσετε την κατάσταση.

  • Διατροφή: τα νήπια που έχουν συνηθίσει να τρώνε όποτε θέλουν ή τρώνε λίγο και συχνά σημαίνει πως δεν έχουν συνηθίσει να αντέχουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα (όπως τη νύχτα) χωρίς τροφή.
  • Υπερβολική κούραση: μπορεί ν’ ακούγεται παράξενο, όμως πολλά νήπια κάνουν άσχημο ύπνο όταν είναι πολύ κουρασμένα. Προγραμματίστε την ώρα που θα πέφτει για ύπνο το νήπιό σας και προσπαθήστε να την τηρείτε όσο μπορείτε.
  • Υπερβολική διέγερση: όλοι χρειαζόμαστε ηρεμία για να χαλαρώσουμε και τα παιχνίδια πριν την ώρα του ύπνου μπορεί να ξεσηκώσουν και να προκαλέσουν υπερδιέγερση στο νήπιό σας.
  • Δυσφορία: όλοι δυσκολευόμαστε να κοιμηθούμε όταν ζεσταινόμαστε ή κρυώνουμε, όταν μας ενοχλούν οι πιτζάμες ή τα σεντόνια, και το νήπιό μας δεν αποτελεί εξαίρεση.

 

Πώς μπορώ να βάλω ένα πρόγραμμα για να βοηθήσω το νήπιό μου να κοιμάται;

Το νήπιό σας θα αντιμετωπίζει λιγότερες δυσκολίες στον ύπνο αν δημιουργήσετε ένα απλό, επαναλαμβανόμενο πρόγραμμα, πριν τον ύπνο, το οποίο θα συμπεριλαμβάνει 10 με 15 λεπτά χαλάρωσης. Σ’ αυτό το διάστημα μπορείτε να του διαβάσετε ένα παραμύθι, να το κάνετε μπάνιο ή απλά να καθίσετε αγκαλιά. Με τον τρόπο αυτό θα είναι πολύ πιο εύκολο να κοιμηθεί στο τέλος της ημέρας.

Βεβαιωθείτε πως το νήπιό σας φορά άνετα ρούχα και πως η θερμοκρασία του δωματίου δεν είναι ούτε πολύ υψηλή ούτε πολύ χαμηλή. Βοηθάει, επίσης, να έχετε ησυχία στο σπίτι και χαμηλωμένα τα φώτα ώστε να μάθει να διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα στη μέρα και την νύχτα. Υπάρχουν μερικές επιπλέον ιδέες που μπορούν να σας βοηθήσουν αν το νήπιό σας είναι ανήσυχο:

  • Βεβαιωθείτε πως το νήπιό σας τρώει καλά, αλλά όχι άτακτα, στη διάρκεια της ημέρας. Προσπαθήστε να αλλάξετε σταδιακά τη συνήθεια να τρώει από λίγο και συχνά. Αν το νήπιό σας εξακολουθεί να ξυπνά τη νύχτα για να πιει γάλα μπορείτε να το αντικαταστήσετε σταδιακά με νερό ώστε να μην εξαρτάται απ’ το γάλα για να αποκοιμηθεί ξανά.
  • Αν το νήπιό σας θέλει κάποια ώρα για να αποκοιμηθεί, παραμείνετε ήρεμη και χαλαρή. Βάλτε το στο κρεβάτι, βγείτε απ’ το δωμάτιο κι αν σας φωνάζει περιμένετε πέντε με δέκα λεπτά προτού επιστρέψετε.
  • Αν το νήπιό σας ξυπνά τη νύχτα, κάνετε το ίδιο, διατηρώντας στο ελάχιστο τυχόν αναστάτωση, φασαρία ή φως. Απλά βάλετέ το ξανά στο κρεβάτι ήρεμα.