Τρόποι
επικοινωνίας με
τους Ειδικούς μας
3

Διατροφή & θρεπτικά συστατικά για το νήπιο

Το να ανακαλύψετε ποιες τροφές αγαπά και ποιες απεχθάνεται το νήπιό σας (κάτι που μπορεί να αλλάζει σε καθημερινή βάση!) δεν είναι το μοναδικό σας μέλημα σχετικά με τη διατροφή του. Το στομάχι του είναι ακόμη αρκετά μικρό και κατά συνέπεια είναι πραγματικά σημαντικό να του προσφέρετε τροφές υψηλής διατροφικής αξίας. Η ενότητα αυτή περιλαμβάνει πληροφορίες για το πώς θα προσφέρετε στο νήπιό σας μια ισορροπημένη διατροφή, τι να έχετε υπόψη σας για τις τροφικές αλλεργίες, τα συχνά προβλήματα διατροφής και τις ιδιοτροπίες που είναι πιθανό να αντιμετωπίσετε.

 

Η υγεία του νηπίου μου

Οι μαμάδες ανησυχούν για την υγεία των νηπίων τους ακριβώς όπως συνέβαινε κι όταν ήταν μωρά. Τα θέματα που ήταν σημαντικά σ’ εκείνη την περίοδο, όπως ο ύπνος και η διατροφή, είναι εξίσου σπουδαία και κατά την νηπιακή ηλικία για τη σωστή ανάπτυξη του νηπίου σας. Βοηθήστε τα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και στις δύο αυτές παραμέτρους.

Το νήπιό μου έκοψε το γάλα

Μερικές φορές τα νήπια χάνουν το ενδιαφέρον τους για το γάλα. Μέχρι τώρα αναπτύχθηκαν φυσιολογικά πίνοντάς το, έπαιρναν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά και ανακουφίζονταν απ’ την οικεία γεύση του. Στα νήπια όμως αρέσει να διεκδικούν την ανεξαρτησία τους, ειδικά όταν βλέπουν πως γύρω τους υπάρχουν ένα σωρό γευστικοί πειρασμοί! Μην υποχωρήσετε, όμως, και προσπαθήστε όσο μπορείτε να πίνει το νήπιό σας την ποσότητα που χρειάζεται.

Το γάλα εξακολουθεί να είναι σημαντικό για το νήπιό μου;

Το γάλα αποτελεί ακόμη ένα σημαντικό μέρος της διατροφής του και μετά τον 1ο χρόνο. Αν και πιθανότατα θα τρώει πια τρία γεύματα την ημέρα, το γάλα διαθέτει πολλά σημαντικά θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για να παραμένει υγιές. Οι Ειδικοί συνιστούν την κατανάλωση δύο γευμάτων εξειδικευμένου νηπιακού γάλακτος των 250ml ημερησίως για την κάλυψη των διατροφικών αναγκών των νηπίων μέχρι και τον 3ο χρόνο. Η μέγιστη ποσότητα που θα πρέπει να καταναλώνει θα πρέπει να είναι τα 600ml προκειμένου να μην χάνει την όρεξή του για την κατανάλωση και άλλων τροφών.

Ιδέες για να βάλετε το γάλα στη διατροφή του νηπίου σας

Πολλά νήπια περνούν μια περίοδο που γίνονται ιδιότροπα στο φαγητό τους, ιδίως σε σχέση με το γάλα. Διαβάστε εδώ κάποιες ιδέες για το πώς να βάλετε το γάλα και τα γαλακτοκομικά στη διατροφή του νηπίου σας:

  • Έχετε αρκετά ποτηράκια για να χρησιμοποιεί άλλο κάθε μέρα ή αγοράστε ένα φλιτζάνι με τον αγαπημένο του ήρωα που θα χρησιμοποιεί ειδικά για να πίνει το γάλα του.
  • Προσπαθήστε να αλλάξετε τον τρόπο που πίνει το γάλα του. Αν το νήπιό σας πίνει συνήθως κρύο γάλα, δοκιμάστε να το ζεστάνετε και το αντίθετο.
  • Εντάξτε ένα φλιτζάνι χλιαρό γάλα στο πρόγραμμά του νηπίου σας πριν τον ύπνο. Καθίστε ήσυχα μαζί λίγο πριν την προγραμματισμένη ώρα ύπνου, δώστε στο νήπιό σας ένα φλιτζάνι ζεστό γάλα κι εσείς απολαύστε ένα ρόφημα.
  • Προσφέρετε για πρωινό ένα μπολ με γάλα και δημητριακά.
  • Χρησιμοποιήστε άλλες τροφές στις οποίες έχετε προσθέσει γάλα, όπως πουρέ πατάτας, τηγανίτες ή κρέμα.

 

Προσφέρετέ του άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα

  • Χρησιμοποιήστε το τυρί στα γεύματά του, βάλτε το στα μακαρόνια και στα σάντουιτς.
  • Προτείνετέ του ένα νηπιακό γιαούρτι για σνακ.
  • Δίνετε στο νήπιό σας γαλακτοκομικά αντί για γλυκό. Προσφέρετε παγωμένο γιαούρτι, παγωτό ή ρυζόγαλο που έχετε φτιάξει μόνες σας.

Μπορείτε να βρείτε περισσότερες ιδέες στο άρθρο «Πρακτικές Συμβουλές για νήπια με ιδιοτροπίες στο φαγητό«. Μην ξεχνάτε, όμως, πως είναι καλό να παραμένετε όσο το δυνατό πιο ήρεμη και ενθαρρυντική όσον αφορά τη διατροφή του.