Τρόποι
επικοινωνίας με
τους Ειδικούς μας

Σταματώντας το θηλασμό

Δεν υπάρχει σωστή ή λάθος στιγμή για να σταματήσετε το θηλασμό. Είναι κάτι που εξαρτάται πραγματικά από τις ιδιαίτερες συνθήκες της ζωής σας. Ο θηλασμός, για όσο μεγαλύτερο διάστημα τον συνεχίσετε, είναι εξαιρετικά ευεργετικός για εσάς και το μωρό σας επομένως κάνατε καλά που δεν τα παρατήσατε με το πρώτο εμπόδιο αλλά συνεχίσατε να το παλεύετε.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που οδηγούν τη μητέρα να πάρει την απόφαση να σταματήσει το θηλασμό. Μπορεί να:

  • Νιώθετε πως πιέζεστε να θηλάσετε
  • Έχετε επαναλαμβανόμενα θέματα με το θηλασμό είτε συναισθηματικά είτε σωματικά
  • Δοκιμάζετε να μείνετε ξανά έγκυος αλλά δεν μπορείτε να συλλάβετε, ωστόσο, μιλήστε πρώτα με το γυναικολόγο σας, καθώς είναι πιθανό η δυσκολία σύλληψης να μην οφείλεται στον θηλασμό.
  • Κάνετε μια ιατρική θεραπεία που δεν είναι συμβατή με το θηλασμό

Αν θέλετε να διακόψετε το θηλασμό και το μωρό σας είναι μικρότερο από ενός έτους, θα πρέπει να τον αντικαταστήσετε με ειδικό βρεφικό γάλα σε σκόνη, ακόμη κι αν ήδη τρώει στερεές τροφές.

Μην επιτρέψετε σε κανέναν να σας κάνει να νιώσετε ενοχές! Όσο κι αν ήταν το διάστημα που θηλάσατε είναι προτιμότερο απ’ το καθόλου! Μόλις πάρετε την απόφασή σας, συζητήστε τη με το σύντροφό σας, ώστε να έχετε την υποστήριξή του.

Σε οποιαδήποτε φάση αποφασίσετε να σταματήσετε, είναι προτιμότερο να γίνει σταδιακά.

Αν το μωρό σας είναι μικρότερο του ενός έτους δοκιμάστε να αντικαθιστάτε ένα γεύμα τη φορά, προσφέροντας στη θέση του βρεφικό γάλα σε σκόνη.

Η σταδιακή διακοπή του θηλασμού θα είναι πιο ήπια για το μωρό σας, αφού αν τον διακόψετε κατευθείαν μπορεί το μωρό σας να αρνείται το μπιμπερό ή το ποτηράκι. Αυτή η κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε πείσματα σχετικά με το φαγητό και να προκαλέσει πραγματική αναστάτωση και στους δυο σας. Ένας άλλος τρόπος για να διακόψετε σταδιακά το θηλασμό είναι να δίνετε στο μωρό σας το μητρικό γάλα που έχετε συλλέξει και σταδιακά να το αντικαθιστάτε με βρεφικό γάλα σε σκόνη σε μπιμπερό ή σε ποτηράκι.

Για τα μωρά που εξακολουθούν να ξυπνάνε πολλές φορές τη νύχτα, ίσως είναι προτιμότερο να αναλάβει το τάισμα ο σύντροφός σας ή άλλο μέλος της οικογένειας. Η λύση αυτή βοηθάει αν το μωρό αρνείται το μπιμπερό ή το ποτηράκι απ’ τη μητέρα.

Αν θέλετε να σταματήσετε να θηλάζετε ένα νήπιο, τότε εξηγήστε του τι θα αλλάξει και θέστε όρια. Μπορείτε, για παράδειγμα, να πείτε: «Τώρα θα θηλάζουμε μόνο τη νύχτα (ή το πρωί)», «θηλάζουμε μόνο όταν είναι σκοτάδι». Για τα μεγαλύτερα νήπια μπορείτε να πείτε: «Είσαι μεγάλο αγόρι/κορίτσι τώρα, τα μεγάλα αγόρια/κορίτσια πίνουν το γάλα τους με το ποτηράκι». Μην παραλείπετε να αγκαλιάζετε και να φέρεστε πολύ τρυφερά στο μωρό σας καθώς ο θηλασμός αποτελεί επίσης μια πηγή ανακούφισης.

Θυμηθείτε πως καθώς ο θηλασμός λειτουργεί για το σώμα σας με τον μηχανισμό της παραγωγής και της ζήτησης, αν το μωρό σας θηλάζει λιγότερο θα παράγετε λιγότερο γάλα, έτσι ώστε να μπορείτε να σταματήσετε σταδιακά την παραγωγή του οργανισμού σας.

Σε κάθε περίπτωση, πριν  πάρετε την τελική απόφαση για διακοπή του θηλασμού, σκεφτείτε το πολύ καλά και αναζητήστε βοήθεια και καθοδήγηση από τη Μαία μας.

Ενοχές για τη χρήση βρεφικού γάλακτος σε σκόνη

Η απόφασή σας να προχωρήσετε σε συνδυασμό βρεφικού γάλακτος σε σκόνη και θηλασμού ή να σταματήσετε το θηλασμό δεν θα πρέπει να σας κάνει να νιώθετε ενοχές. Πρόκειται για μια προσωπική απόφαση και αν νιώθετε πως οι γύρω σας δεν σας υποστηρίζουν, θυμηθείτε πως δεν έχουν το δικαίωμα να κρίνουν την ικανότητά σας ως γονιός.

Πώς να χειριστείτε συναισθήματα ενοχής και/ή ανεπάρκειας

Αντί να νιώθετε ενοχές, προσπαθήστε να εστιάσετε στο μωρό σας και τη διάθεσή σας. Αν εσείς και το μωρό σας είστε χαρούμενοι και υγιείς, θα τα πάτε μια χαρά και ο σύντροφός σας οφείλει να σας στηρίξει.

Αν νιώθετε πιεσμένη να θηλάσετε, μοιραστείτε τις σκέψεις σας με ανθρώπους που εμπιστεύεστε ή με αυτούς που σας πιέζουν. Μην καταπιέζετε ποτέ τα συναισθήματά σας και μην επιτρέπετε σε κανέναν και για για κανέναν λόγο να σας κάνει να νιώθετε ανεπαρκής ως γονιός.

Κέντρο ελέγχου χρήσης cookie

Απαραίτητα

Αυτά τα cookies είναι απαραίτητα για να σας προσφέρουμε έναν ιστότοπο που λειτουργεί σωστά και που σας δίνει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε τις υπηρεσίες που παρέχουμε.
Αν αυτά τα cookies μπλοκαριστούν δεν θα μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε τον ιστότοπό μας.

nutricia-concent, nutricia-product, nutricia-session, Wordpress_test_cookie

Απόδοσης και στατικής ανάλυσης

Αυτά τα cookies μας βοηθούν να μετρήσουμε μοτίβα κίνησης στο διαδίκτυο και να γνωρίζουμε την επισκεψιμότητα των επί μέρους περιοχών του ιστότοπού μας. Τα χρησιμοποιούμε για να αναλύσουμε τις συνήθειες του επισκέπτη έτσι ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε τα προιόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε online. Μπορεί να καταχωρήσουμε διευθύνσεις IP (δηλαδή τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των υπολογιστών που συνδέονται στο διαδίκτυο) για να αναλύσουμε τάσεις, να κάνουμε σωστή διαχείριση του ιστότοπού μας, να εντοπίζουμε τις κινήσεις των χρηστών και να συλλέγουμε γενικά δημογραφικά στοιχεία.

_ga, HSID, SID, _gid, _gat, NID, SAPISID, SIDCC, APISID

Εξατομίκευσης

Αυτά τα cookies μας βοηθούν να αναγνωρίσουμε τον υπολογιστή σας και να σας καλωσορίζουμε κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπό μας χωρίς να μπαίνετε στον κόπο να ξανακάνετε εγγραφή ή log in.

nutricia-hpdate, wordpress-X, wordpress_XXXXX, wp_Settings-xxx, PHPSESSID

Τρίτων

Αυτά τα cookies τοποθετούνται στον ιστότοπό μας από τρίτους για λογαριασμό μας. Μας δίνουν τη δυνατότητα να δημουργούμε εξατομικευμένες διαφημίσεις σε άλλους ιστότοπους βασισμένες σε δικές σας πληροφορίες, π.χ. τον αριθμό επισκέψεών σας στον ιστότοπό μας. Οι ιστότοποί μας μπορεί επίσης να τοποθετήσουν cookies για υπηρεσίες τρίτων, π.χ. κοινωνικών μέσων δικτύωσης.

test_cookie, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, fr, tr, __utma, __utmz, player, vuid