Τρόποι
επικοινωνίας με
τους Ειδικούς μας

Επιλόχειος κατάθλιψη

Γνωρίζατε πως μία στις δέκα νέες μητέρες παθαίνει επιλόχειο κατάθλιψη; Δεν είναι παράξενο αν σκεφτεί κανείς το άγχος, την έλλειψη ύπνου και τις οργανικές αλλαγές που έχουν να αντιμετωπίσουν οι νέες μητέρες. Η επιλόχειος κατάθλιψη αντιμετωπίζεται εύκολα τις περισσότερες φορές. Αν πιστεύετε πως μπορεί να βασανίζεστε από επιλόχειο κατάθλιψη επικοινωνήστε με το γιατρό σας.

 

Ενδείξεις της επιλόχειου κατάθλιψης

Γενικά, η επιλόχειος κατάθλιψη εμφανίζεται στις πρώτες έξι εβδομάδες μετά τον τοκετό, ή και οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια του πρώτου χρόνου ζωής του μωρού σας. Οι πιθανότητες να τη βιώσετε είναι αυξημένες αν υπάρχει ιστορικό κατάθλιψης, σε εσάς ή στην οικογένειά σας.

Η επιλόχειος κατάθλιψη εκφράζεται με διαφορετικό τρόπο στις γυναίκες, υπάρχουν όμως ορισμένα χαρακτηριστικά συμπτώματα όπως:

  • Κρίσεις πανικού ή άγχους.
  • Ανησυχείτε συνεχώς για την υγεία και την ασφάλεια των κοντινών σας προσώπων.
  • Νιώθετε πως είστε κακή μητέρα ή άνθρωπος.
  • Νιώθετε συνεχώς μια αίσθηση επικείμενης καταστροφής.
  • Κλαίτε συχνά, χωρίς πραγματικό λόγο.
  • Νυστάζετε συνεχώς και δεν αισθάνεστε ποτέ ξεκούραστη.
  • Νιώθετε πως πρέπει να «φορέσετε το γενναίο σας πρόσωπο» όταν βρίσκονται άλλοι άνθρωποι τριγύρω.
  • Δεν μπορείτε να συζητήσετε για τον τοκετό ή μιλάτε συνεχώς γι’ αυτόν επειδή νιώσατε πως δεν είχατε κανέναν έλεγχο.
  • Αισθάνεστε πως η ζωή δεν έχει αξία αφότου γεννήθηκε το μωρό σας.
  • Νιώθετε ανίκανη.
  • Σκέφτεστε πως δεν έχετε συνδεθεί συναισθηματικά με το μωρό σας ή δεν νιώθετε κάτι γι’ αυτό.
  • Νιώθετε άρρωστη. Υποφέρετε από πόνους στο στέρνο, αναπνευστικά προβλήματα, πονοκεφάλους, ζαλάδες, πολλές μικροενοχλήσεις και στομαχικές διαταραχές.
  • Χάνετε την έννοια του χρόνου και δεν μπορείτε να καταλάβετε τη διαφορά ανάμεσα σε μερικά λεπτά και μερικές ώρες.

 

Τι να κάνετε αν πιστεύετε πως υποφέρετε από επιλόχειο κατάθλιψη

Αν νιώθετε πως μπορεί να πάσχετε από επιλόχειο κατάθλιψη συζητήστε με το γυναικολόγο σας. Υπάρχουν διάφορα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να περιοριστούν τα συμπτώματα:

  • Να εκφράζετε τα συναισθήματά σας. Μιλήστε με το σύντροφό σας, μια καλή φίλη, συγγενή ή άλλες μητέρες γι’ αυτό που περνάτε.
  • Μην προσπαθείτε να κάνετε πολλά πράγματα σε μία μέρα.
  • Αποδεχτείτε τη βοήθεια που σας προσφέρουν οι γύρω σας.
  • Βρείτε χρόνο να ξεκουραστείτε.
  • Μην νιώθετε ενοχές γι’ αυτό που περνάτε.

Η δυσθυμία μετά τον τοκετό (baby blues) αποτελεί την πιο συνηθισμένη μορφή επιλόχειου κατάθλιψης. Πρόκειται για την λιγότερο σοβαρή μορφή η οποία δεν απαιτεί φαρμακευτική αγωγή. Η δυσθυμία μετά τον τοκετό εμφανίζεται μετά τη γέννηση του μωρού σας, συνήθως μεταξύ της τρίτης και της δέκατης ημέρας. Θα έχετε την τάση να κλαίτε και είστε ευερέθιστη. Η συγκεκριμένη κατάσταση αποδίδεται τόσο στις ορμόνες της εγκυμοσύνης, όσο και σε συναισθήματα ξαφνικής απογοήτευσης μετά τον τοκετό. Επιπλέον, είναι φυσικό στη νέα αυτή κατάσταση πολλές μητέρες να νιώσουν πως δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν. Με όλες τις σωματικές και συναισθηματικές αλλαγές που μόλις περάσατε, δεν είναι παράξενο που κλαίτε συχνά.

Πόσο καιρό θα κρατήσει;

Η δυσθυμία μετά τον τοκετό δεν θα κρατήσει παραπάνω από μερικές ημέρες. Το μόνο που χρειάζεστε για να την ξεπεράσετε είναι πολλή ξεκούραση και υποστήριξη απ’ την οικογένεια και τους φίλους σας. Αν όμως συνεχιστεί μετά τη δέκατη μέρα, επικοινωνήστε με το γιατρό σας.

Πώς μπορούν να βοηθήσουν οι δικοί σας άνθρωποι

Ένας καλός ακροατής και μια μεγάλη, ζεστή αγκαλιά μπορούν να κάνουν θαύματα όταν νιώθετε μελαγχολική. Θα χρειαστείτε πολλή υπομονή και επιβεβαίωση απ’ το σύντροφο, την οικογένεια και τους φίλους σας. Αποδεχτείτε όλες τις προσφορές τους για βοήθεια, έστω κι αν αυτό απλά σημαίνει να περάσουν για ένα φλιτζάνι καφέ και κουβεντούλα. Είναι σημαντικό να κατανοούν πως πολλές μητέρες βιώνουν την ίδια κατάσταση, ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα και πως με λίγη υποστήριξη, σε μερικές μέρες θα νιώθετε καλά.

Κέντρο ελέγχου χρήσης cookie

Απαραίτητα

Αυτά τα cookies είναι απαραίτητα για να σας προσφέρουμε έναν ιστότοπο που λειτουργεί σωστά και που σας δίνει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε τις υπηρεσίες που παρέχουμε.
Αν αυτά τα cookies μπλοκαριστούν δεν θα μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε τον ιστότοπό μας.

nutricia-concent, nutricia-product, nutricia-session, Wordpress_test_cookie

Απόδοσης και στατικής ανάλυσης

Αυτά τα cookies μας βοηθούν να μετρήσουμε μοτίβα κίνησης στο διαδίκτυο και να γνωρίζουμε την επισκεψιμότητα των επί μέρους περιοχών του ιστότοπού μας. Τα χρησιμοποιούμε για να αναλύσουμε τις συνήθειες του επισκέπτη έτσι ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε τα προιόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε online. Μπορεί να καταχωρήσουμε διευθύνσεις IP (δηλαδή τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των υπολογιστών που συνδέονται στο διαδίκτυο) για να αναλύσουμε τάσεις, να κάνουμε σωστή διαχείριση του ιστότοπού μας, να εντοπίζουμε τις κινήσεις των χρηστών και να συλλέγουμε γενικά δημογραφικά στοιχεία.

_ga, HSID, SID, _gid, _gat, NID, SAPISID, SIDCC, APISID

Εξατομίκευσης

Αυτά τα cookies μας βοηθούν να αναγνωρίσουμε τον υπολογιστή σας και να σας καλωσορίζουμε κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπό μας χωρίς να μπαίνετε στον κόπο να ξανακάνετε εγγραφή ή log in.

nutricia-hpdate, wordpress-X, wordpress_XXXXX, wp_Settings-xxx, PHPSESSID

Τρίτων

Αυτά τα cookies τοποθετούνται στον ιστότοπό μας από τρίτους για λογαριασμό μας. Μας δίνουν τη δυνατότητα να δημουργούμε εξατομικευμένες διαφημίσεις σε άλλους ιστότοπους βασισμένες σε δικές σας πληροφορίες, π.χ. τον αριθμό επισκέψεών σας στον ιστότοπό μας. Οι ιστότοποί μας μπορεί επίσης να τοποθετήσουν cookies για υπηρεσίες τρίτων, π.χ. κοινωνικών μέσων δικτύωσης.

test_cookie, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, fr, tr, __utma, __utmz, player, vuid