Τρόποι
επικοινωνίας με
τους Ειδικούς μας

Πόνοι στην πλάτη και τη μέση κατά την εγκυμοσύνη

Είναι αρκετά συνηθισμένο να νιώθετε κάποιους πόνους στην πλάτη και τη μέση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αφού κουβαλάτε ένα βάρος. Υπάρχουν όμως πολλά που μπορείτε να κάνετε για να τους προλάβετε και να τους αντιμετωπίσετε, όπως αλλαγή στη στάση του σώματός σας, αλλαγή στη στάση του ύπνου ή μασάζ. Αν, ωστόσο, πονάτε πραγματικά, συζητήστε το με το γυναικολόγο σας.

Αιτίες για τους πόνους στην πλάτη κατά την εγκυμοσύνη

Πολλές γυναίκες βιώνουν κάποια μορφή πόνων στην πλάτη τους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, ειδικά στο τρίτο τρίμηνο. Συνήθως, οφείλονται στο βάρος της κοιλιάς σας που σπρώχνει προς τα μπροστά τους μύες της μέσης. Επίσης, καθώς το σώμα σας προετοιμάζεται για τον τοκετό, οι σύνδεσμοί σας μαλακώνουν περισσότερο από ότι συνήθως. Αυτό μπορεί να σας προκαλέσει πόνους στη λεκάνη, τους οποίους ενδέχεται να νιώθετε και στο κάτω μέρος της σπονδυλικής σας στήλης.

Πρόληψη για τους πόνους στην πλάτη κατά την εγκυμοσύνη

Φροντίστε κατάλληλα το σώμα σας για να ανακουφιστείτε από τους πόνους στην πλάτη:

  • Στάση: η στάση του σώματός σας είναι πραγματικά σημαντική και μπορεί να σας βοηθήσει. Όταν είστε όρθια, φανταστείτε πως υπάρχει ένας σπάγκος δεμένος στην κορυφή του κεφαλιού σας ο οποίος σας τραβάει προς τα πάνω. Προσπαθήστε να κρατάτε σφιχτό το στομάχι και τα οπίσθιά σας.
  • Κάθισμα: η στάση του σώματος είναι σημαντική και όταν κάθεστε, αλλά και όταν είστε ξαπλωμένη. Όταν κάθεστε προσπαθήστε να μη βουλιάζετε. Θα σας βοηθήσει αν βάλετε ένα μαξιλάρι να υποστηρίζει τη μέση σας.
  • Ύπνος: τη νύχτα ξαπλώστε βάζοντας ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά σας για να διατηρείτε τη σωστή στάση. Επίσης, να χρησιμοποιείτε τα χέρια σας για να σηκώνεστε και να υποστηρίζετε την κοιλιά σας ή τοποθετήστε κάτω από αυτό ένα μαξιλάρι εφόσον κοιμάστε στο πλάι. Η συνήθεια αυτή θα απαλλάξει την πλάτη σας από την πολλή πίεση και θα βοηθήσει να αποφευχθούν οι πόνοι.
  • Παπούτσια: τα άνετα παπούτσια παίζουν κι αυτά σημαντικό ρόλο. Μερικές γυναίκες προτιμούν τα ίσια παπούτσια ενώ άλλες νιώθουν καλύτερα με λίγο τακούνι. Επιλέξτε αυτά που σας βολεύουν περισσότερο.
  • Διατηρήστε τη φόρμα σας: η άσκηση συμβάλλει στη μείωση των πόνων της πλάτης που σχετίζονται με την εγκυμοσύνη. Αναζητήστε στην περιοχή σας τμήματα προγεννητικήςγυμναστικής, όπως γυμναστική στο νερό και γιόγκα για εγκύους. Θα σας βοηθήσει επίσης να εντάξετε στις δραστηριότητές σας το ήπιο κολύμπι και το βάδισμα.
  • Αποφύγετε να σηκώνετε βαριά αντικείμενα: μεταφέρετε ήδη ένα αναπτυσσόμενο μωρό και επομένως οποιοδήποτε επιπλέον φορτίο θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το σώμα σας. Αν πρέπει να σηκώσετε οπωσδήποτε κάτι, να θυμάστε πάντα να σκύβετε λυγίζοντας τα γόνατα και όχι τη μέση σας και να χρησιμοποιείτε τους μηρούς σας για να σηκωθείτε.

 

Αντιμετωπίζοντας τους πόνους στην πλάτη

 

  • Υποστηρίξτε την κοιλιά σας: μειώστε την ένταση στην πλάτη σας ξαπλώνοντας στο πλάι μ’ ένα μαξιλάρι σε σχήμα σφήνας κάτω απ’ την κοιλιά σας. Αν υποφέρετε πραγματικά, δοκιμάστε όσο είστε έγκυος να φοράτε μια ζώνη για την υποστήριξη της μέσης στη διάρκεια της ημέρας. Συζητήστε το με το γυναικολόγο σας.
  • Ανακούφιση με κρύο ή ζεστό: ένα ζεστό μπάνιο ή μια ζεστή θερμοφόρα μπορούν επίσης να απαλύνουν τον πόνο στην πλάτη, αν και κάποιες γυναίκες προτιμούν τη δροσερή ανακούφιση μιας παγοκύστης.
  • Μασάζ: ένα απαλό μασάζ μπορεί να κάνει θαύματα στους πονεμένους μύες, αλλά τα συνηθισμένα έλαια για μασάζ μπορεί να μην ενδείκνυνται για εγκύους, γι’ αυτό ρωτήστε πρώτα το γυναικολόγο σας.

Κέντρο ελέγχου χρήσης cookie

Απαραίτητα

Αυτά τα cookies είναι απαραίτητα για να σας προσφέρουμε έναν ιστότοπο που λειτουργεί σωστά και που σας δίνει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε τις υπηρεσίες που παρέχουμε.
Αν αυτά τα cookies μπλοκαριστούν δεν θα μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε τον ιστότοπό μας.

nutricia-concent, nutricia-product, nutricia-session, Wordpress_test_cookie

Απόδοσης και στατικής ανάλυσης

Αυτά τα cookies μας βοηθούν να μετρήσουμε μοτίβα κίνησης στο διαδίκτυο και να γνωρίζουμε την επισκεψιμότητα των επί μέρους περιοχών του ιστότοπού μας. Τα χρησιμοποιούμε για να αναλύσουμε τις συνήθειες του επισκέπτη έτσι ώστε να μπορούμε να βελτιώσουμε τα προιόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε online. Μπορεί να καταχωρήσουμε διευθύνσεις IP (δηλαδή τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των υπολογιστών που συνδέονται στο διαδίκτυο) για να αναλύσουμε τάσεις, να κάνουμε σωστή διαχείριση του ιστότοπού μας, να εντοπίζουμε τις κινήσεις των χρηστών και να συλλέγουμε γενικά δημογραφικά στοιχεία.

_ga, HSID, SID, _gid, _gat, NID, SAPISID, SIDCC, APISID

Εξατομίκευσης

Αυτά τα cookies μας βοηθούν να αναγνωρίσουμε τον υπολογιστή σας και να σας καλωσορίζουμε κάθε φορά που επισκέπτεστε τον ιστότοπό μας χωρίς να μπαίνετε στον κόπο να ξανακάνετε εγγραφή ή log in.

nutricia-hpdate, wordpress-X, wordpress_XXXXX, wp_Settings-xxx, PHPSESSID

Τρίτων

Αυτά τα cookies τοποθετούνται στον ιστότοπό μας από τρίτους για λογαριασμό μας. Μας δίνουν τη δυνατότητα να δημουργούμε εξατομικευμένες διαφημίσεις σε άλλους ιστότοπους βασισμένες σε δικές σας πληροφορίες, π.χ. τον αριθμό επισκέψεών σας στον ιστότοπό μας. Οι ιστότοποί μας μπορεί επίσης να τοποθετήσουν cookies για υπηρεσίες τρίτων, π.χ. κοινωνικών μέσων δικτύωσης.

test_cookie, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, fr, tr, __utma, __utmz, player, vuid